Az egyik az, hogy nem tudnak magyaros kaját főzni, a másik, hogy borzasztó rosszul közlekednek.

Maris kifejtem, mi jellemző az ausztrál konyhára. Nincs tradicionális ételük, es lusták a konyhában. Ez eredményezi azt, hogy húst hússal esznek, meg salátával. A grill, a barbi (=bbq=barbecue) a mindenük, legfőképp bárány husit esznek, aztán jön a marha, kenguru, fehér húst szinte alig. Mélyhűtőből levett párolt zöldség es saláta díszíti tányérjukat, a rizst, vagy krumplit, mint köret nem igazan eszik. Pontosabban, csak a sült krumplit, tetemes mennyiségben, es akar minden nap! A munkahelyi konyha nem rossz, teljesen el voltam ájulva, milyen finom ízekkel es különleges kajakkal találkozom, de a lelkesedés nem sokáig tartott. Rájöttem, hogy itt barmit főznek, az íze nem különbözik az előző napiétól. Gyakorlatilag rá untam. Nincs leves, főzelék, pörkölt. Kijárok ebédelni vagy csak egy szendvicset enni a közelbe, ahol legutoljára megakadt a szemem a kínai konyha kínálatán. Az étel neve mar nem tudom mi volt, de teljesen úgy nézett ki, mint a gulyás! Összefutott a nyál a számban, vettem egy közepes adagot, vettem hozza egy zsömlét is. Azért a szagából mar lehetett erezni, h köze sincs a gulyáshoz, hat az íze sem volt hasonló... Csak tettettem, hogy elvezem az álgulyást, de nem sikerült magamat se meggyőznöm.

 

A másik téma, a vezetés. Erről mar írtam, h a jogsit milyen nevetséges módon lehet lerakni. Vezetni szerintem tudnak, de egyszerűen nincsenek szabályok, amit követni lehetne es elkerülni a rengeteg balesetet. 3 táblájuk van: elsőbbségadás, behajtani tilos es stop. A stopra ugye alapból rá van írva, hogy stop, de a másik kettőre is kiírják, hogy mit jelent! Vannak meg instrukciós táblák, de azokat inkább szöveges magyarázattal rendelkező fehér téglalapoknak hívom. Mindent kiírnak! (fordított közlekedés miatt fura lesz olvasni, de:) Bal sav 500 m múlva egybeolvad a jobbal. Teherautók használjak a bal sávot. Az utca végződésénél járdaszigetre van teve egy instrukció, hogy Tarts balra. Miért??? Ha nem írják ki, akkor talán szembeforgalomba fog menni??? A másik, hogy korforgalmat es indexet nem tudjak használni. Mindenki megáll a korforgalomnál, mielőtt behajt, annak ellenére, hogy látszik, nincs benne senki. Az indexet nem kihajtásnál használjak, hanem azt jelzik, hogy ok most be fognak hajtani!! Ur isten, vannak nagyon bénák.

Ami meg ide tartozik, hogy tegnap majdnem elütött egy autó! Zebra az átkelési lehetőségek 90%-nal nincs felfestve, lámpa azonban van. Meg is kell nyomni a gombot es megvárni, míg zöld lesz. De ez a zöld nem csak a gyalogosnak szol, hanem a kanyarodó autóknak is, akik tudomást nem véve a járókelőkről, 30-cal hajtanak bele a néha beláthatatlan kanyarba. Na, így történt tegnap, hogy keltem át a zöldön, az autósok meg az orrom előtt, csikorogva fordultak be, az egyik alig tudott lefékezni es közel a lábamhoz állt meg. Akkorát dudált es ordibált nekem, hogy en úgy megijedtem, hogy akar el is eshettem volna. De csak automatikusan siettem tovább es nem törődve azzal, hogy 3x akkora idegbeteg férfi volt a sofőr, szépen bemutattam neki es üdvözöltem az édesanyját.

 

Na, kiírtam magamból a dühömet. Tudom, hogy a magyarok se vezetnek jól, mert ott meg mindenki sávot vált indexelés nélkül es toljak le egymást az útból. De ide tényleg be kéne vezetni a KRESZT.

 

Címkék: ausztrália autó

A bejegyzés trackback címe:

https://kengurulany.blog.hu/api/trackback/id/tr601672052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása